torsdag 16 april 2009

Detta händer i mina vardag



Senaste tiden har varit jävligt stressig och man har inte sett mig vara runt och cykla så mycket samt att jag inte har fått tid över att skriva några inlägg här, men jag har en liten förklaring på detta för er som inte vet.

Efter årskiftet blev det klart att jag fick min dröm lägenhet mitt i centrala borås så har tagit jävligt mycket tid att flytta och komma i ordning med allt, fick te.x mitt bredband igår vilket förklarar saken varför jag inte svarat på mailen eller hängt i gästboken.

Sen arrangerade jag ett klubb mästerskap för våran förening i våran inomhus hall som tog en hel del tid men visade sig riktigt lyckat. Kort efter detta visade det sig att jag blev ordförade för våran förening som går under namnet borås extrem sport "BXS" vilket gjort att det blivit en hel del möten osv.
Detta har varigt jobbigt men samtidigt givande då vi har 3 rullande projekt där jag är delaktigti och bär stort ansvar. Dessa tre projekt har jag hållit lite lågt än så länge då allt inte färdig planerat men tänkte berätta lite kort om dom 3 projekten

Borås nya skatehall

Det blev i veckan invigning som första spadtaget för Borås nya skatehall. Så bygget är nu fullt igång. Hallen beräknas nu stå färdig bygt till september och du får vi nycklen och tillgång för att börja bygga ramperna så om bygget håller takten så ska det vara invigning och fett jam vid årskiftet.

Här får ni se en PRELIMINÄR ritning över hur det kan se ut när det är klart, och tänk nu inte att det kommer bli skit för vi är bara 4 stycken i gruppen som bestämmer hur det kommer så ut och vi är 2 bmxare så vi har mycket att säga till om.



Var även med i en interview från tv4 har dock inte sett den själv så vet ej om den funkar
FILMEN

Viskafors nya skatepark:

Detta är ett väligt roligt projekt där jag har mycket ansvar och faktiskt står för hela byggande på idella timmar. Jag har själv ritat parken och designat och den kommer se ut nått i den här stilen



För er som inte vet var Viskafors ligger så ligger det en mil söder om borås och är ett pytte litet ställer med en jävligt bra föräldra förening som skarpat fram över en halv miljon till detta bygga. Det hela vi väntar på nu är et godkännade från än viss politker vilket ser ljust ut men vågar inte utge ett datum än men det är fullt på gång och siktar på börja bygga i sommar.

Björbo aka borås bikepark

detta projekt är rullande stännigt där det finns i nu läggen en riktigt hygglig dirt som ligger belägen i borås gammla skidbacke. Väl uppe i backen finns det dowhnill spår och slopestyle grejer för den som gillar det. Bygg projektet där är städningt igång där vi bygger ut dirten och försöker få igång liften för downhill spåren. Så det går åt mycket tid till det här men det ger bra resultat och det enda projekt som redan nu går att köra.

Bild från förra året i dirten


För er som undar vad det är för förening som vi har så besök våran hemsida WWW.BMXER.SE, grymt ful den grymt sök optimerad :D


Förer som inte vet så har jag bytt jobb en hel del fram och tillbaka under senaste tiden. Jag är ju sen gymnasiet utbilad snickare och har senaste tiden jobbat på Fristad bygg, men när är jag äntligen tillbaka på Heneriksons Cykel och sport och jobbar där som service ansvarig och säljare. För er som inte vet så har vi mycket bmx prylar inte så vill ni ha tag på nått så slå mig en signal på 033-418641 så kan jag säkert lösa det. Just nu är det jävligt fullt upp och jag stressar ihjäl mig på jobbet då jag har sjukt mycket att göra vilket är bra i sig men det tär på krafterna och humöret ibland.

När jag inte jobbar så håller jag i träningarna öppetiderna på innomhus hallen i borås. Där jag har öppet varje tisdag och torsdag. För er som vill komma så kolla öppettiderna på våran hemsida under cykelforum eller ing mig, (telefon nummer står på sidan) För er som vill se hur den ser ut så jag jag film därifrån HÄR

Nu på den lilla tid som blir över klämmer jag nu in hojjning, vänner, flickvän, tvättning, möten, fotografering mm så jag är ganska upptagen men ni som känner mig vet att jag bryter mig gärna loss och offrar mycket för att få cykla street med vännerna.

Men nu framöver ser det ut som jag kommer kunna ägna mer tid åt det jag vill och tycker är roligt. Så ni kommer se mig mer på hojjen och det kommer lätt bli masters i tyskland i år med så ska nån med, hojjta till för fan.

Men detta var väl min "lilla" för klaring på vart jag tagit vägen det senaste. Är det nån som vill komma och cykla mid mig så hör gärna av er, jag introduserar er mer än gärna på en street tur som heter duga i cykel staden borås som jag tycker den är värd att kalla, Eller har ni bara vägarna förbi så gärna på och söker ni sovplats på roadtrips så ställar jag säkert upp, MVH Andreas Olla

6 kommentarer:

Anonymous Emil sa...

Grym update Olla du verkar göra mycket för din scen, cred! Filmas det något där nere? Kör hårt!

17 april 2009 kl. 00:34  
Blogger Badjo sa...

Superbra skrivet Olla!

17 april 2009 kl. 07:12  
Blogger Unknown sa...

Härligt med lite mer street anpassade parker :)

17 april 2009 kl. 14:41  
Anonymous Beach sa...

Du ser Badjo, alla tillför på sitt eget lilla sätt.

17 april 2009 kl. 14:41  
Anonymous Anonym sa...

Någon form av wallride i den nya inomhushallen i Borås hade inte varit fel! vore kul om det kunde bli det! ;)

18 april 2009 kl. 22:59  
Blogger Rigmund III sa...

"träna", "sport", "bättre resultat på tävlingar" haha ja eget var det ja..

19 april 2009 kl. 12:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida