måndag 4 maj 2009

Emil "Fåret" Eriksson

Ja då var det dags för Emils edit att nå internet. Själv har man suttit på denna minus det näst sista klippet ett bra tag. Förmåner nej är det! Förutom den hemska logotypen i början som kunde ha ersatts med en schyst vattenstämpel är denna video en riktig bidrag till youtube-videosarna man kollar på innan man kastar sig ut på streetrundan i vår. Tycker personligen att det är helt värdelöst att youtube sabbat flödet i videon. Tycker den skall läggas upp på vimeo eller så kan vi lägga upp den här på ctrl utan några reklamskyltar om du vill Emil.


33 kommentarer:

Anonymous Olla sa...

oh shit jag såg en turndown :D, jefflar vad han skrokkar till fett najs som fan

4 maj 2009 kl. 23:24  
Anonymous VIKTOR sa...

fy fan va bra! bästa editen i år än!

4 maj 2009 kl. 23:46  
Anonymous Mike Bike sa...

Hallå!

Får man vara ärlig?
Jag hade värsta höga förväntningarna på denna filmen, men det var inte mycket att hänga i styret.
Super snyggt filmad och editen var oxå ren. Men trixen... Emil är i mina ögon mycket bättre än vad denna filmen visar. En true street soldier!

Emil får komma ner till Götet så det blir hojjat på riktigt.

Keep up the better work, Emil!

5 maj 2009 kl. 01:28  
Anonymous fredrik sa...

helt sjukt bra!!

5 maj 2009 kl. 11:58  
Anonymous robert sa...

grym edit, icepick till dubbel däck var nåt nytt!

5 maj 2009 kl. 13:29  
Blogger Badjo sa...

Ja du geske. Tänk om du kunde köra lika mycket hard och opposite som emil gör i sin edit. Tycker inte youtube rättfärdigar hans åkning då allt ser pixligt och osmort ut. Dessutom handlar det ju om hur man filmar saker och ting och hur spotsen faktiskt fungerar i verkligheten. Men allt är ju fritt för personlig tolkning. Försvarar varken Emil eller försöker få dig att se ut som en syndabock.

5 maj 2009 kl. 23:37  
Anonymous Emil sa...

Tackar så mycket alla, kul att höra :) Geske vad är det du tycker saknas? Det jag kan komma på så här direkt är mängder av barspins, 360 och tailwhips vilket jag tycker man ser på tok för mycket av i varenda film nu för tiden. Annars tackar för att du tror på mig ändå.. haha!

Kör hårt!

6 maj 2009 kl. 01:29  
Anonymous Mike Bike sa...

Svar till Badjo:

Jag jämför aldrig med mig själv, för jag tycker bäst om mig själv även om andra är bättre. Förutom de 6-7 trick i flmen som jag inte gör, så kan Emil säkert hundra grejer jag inte kan och jag kan säkert hundra grejer han inte kan, men det handlar ju inte om vem som är bäst. Och så grym som du är så borde du tycka det var rätt fjuttigt av Emil.
Men som sagt Emil är way bättre än vad filmen visar.

Ses i helgen Badjo! Mikael

6 maj 2009 kl. 01:32  
Blogger Rigmund III sa...

måste nog säga att geske kanske för EN enda gångs skull har en poäng (haha) för av vad jag sett (dvs inte spec mycket) kan nog emil fylla 3 minuter med i princip bara bangers, detta är en komplimang om någon trodde något annat.

6 maj 2009 kl. 21:40  
Anonymous Emil sa...

Så det är fan bangers all day ni vill ha? hahah :D Vi får se om jag kan skrapa fram några tills nästa gång ;) Tack ändå Peter det är inte lätt att göra alla nöjda haha :D

7 maj 2009 kl. 00:17  
Anonymous beach sa...

Intressant diskussion. Jag håller helt klart med Geske om att Emil kan göra svårare tricks och jag tror att det var just förväntningarna över editen som gjorde Geske förvånad. Jag hade själv förväntat mig högre svårhetsgrad från Emil, men det är inte svårheten på tricken som gör att Emil är en grym BMXare. Emil är innovativ i sin åkning, filmar snyggt och klipper editen till en fartfylld och underhållande video. Jag har själv på senare tiden börjat tröttna på BMX i allmänhet men sånt här får mig att vilja fortsätta. Hellre ser jag något lätt o snyggt än stort o fult. (Passar kanske inte in på min åkning men va fan)

7 maj 2009 kl. 14:39  
Blogger Badjo sa...

Ni är ärkeostar hela bunten.!

7 maj 2009 kl. 15:36  
Blogger Rigmund III sa...

haha sen när är din åkstil "lätt" beach :D

7 maj 2009 kl. 17:42  
Anonymous Emil sa...

haha sköna kommentarer!

Jacob.. grymt att du såg vad jag egentligen ville få ut av videon. Som jag sagt tidigare så gör jag verkligen mina filmer för min egen skull. Om andra kan tycka den är fartfylld och underhållande även utan massa bangers så blir jag väldigt glad :)

7 maj 2009 kl. 18:51  
Anonymous adde sa...

jag hade som några andra förväntningar på editen. men jag gillade den som fan. kvalite rakt igenom.

8 maj 2009 kl. 13:08  
Blogger Rigmund III sa...

Men eftersom Ni alla är mina undersåtar från bonde till hov, så är det ju vad jag tycker som spelar roll.

Och jag tycker om bullens kööörv!

Välkomna på Tea Patheeey.....


/Rigmund de la III

8 maj 2009 kl. 15:15  
Blogger Badjo sa...

Rättelse

Alla är ostar förutom Rigmund...han är en ärkeost

9 maj 2009 kl. 00:54  
Blogger HATA sa...

Jag tyckte den sjukt bra, men som sagt, jag cyklar inte med Emil på daglig basis.

5/5

9 maj 2009 kl. 12:24  
Anonymous Emil sa...

Får tacka så mycket Adde o Tumult :) Badjo gillar ost!

9 maj 2009 kl. 17:03  
Blogger Badjo sa...

Bute Island och Redwood...bästa osttillverkarna

10 maj 2009 kl. 00:04  
Anonymous Bulan sa...

Tjitt pommes vilket jidder..

Allt måste ju inte va som Metal Bikes, ja får fan ont i fötterna av o se alla drops o skit..

Nej de här är bra, nått som får en att vilja cykla. Lite av varje!

Kör hårt jag hade vart toknöjd pussgurka* Mjauuw..

10 maj 2009 kl. 01:12  
Anonymous Beach sa...

LOL! Bästa tråden 2009.

Tumult> Glöm inte bort den till "Årets"

10 maj 2009 kl. 10:41  
Anonymous Anonym sa...

på ctrl kan man inte skriva något utan att stirra upp... för mkt internetbadjo här :)

10 maj 2009 kl. 11:40  
Anonymous Emil sa...

haha! :D

10 maj 2009 kl. 12:06  
Blogger david sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

10 maj 2009 kl. 18:38  
Blogger david sa...

haha! kul tråd. en massa konstruktiva kritiker också sveriges argaste bmxare mitt i alltihop.

jävligt skön filmsnutt. första gången jag kollade på den såg jag bara första hälften och dessutom utan ljud. då var jag faktiskt väldigt besviken, när man vet vad emil förmår, men efter att nu ha sett hela och dessutom med audio måste jag säga att jag är jävligt imponerad. orkar inte gå in på detaljer men tror definitivt att upplevelsen förstörs till viss del av den halvdana videokvaliteten på dutub. vet inte om det är ditos fel, men tycker hela videon känns lite grådassig. både kontrasten och färgmättnaden hade nog mått bra av att vridas upp ett par snäpp. dock är både åkning och filmning långt ifrån grådassig så det väger upp!

4 av 5 fyrar!
-ärkeosten nummer 1, the ost himself

10 maj 2009 kl. 18:39  
Anonymous Anonym sa...

lill-jocke är lönnfet

11 maj 2009 kl. 17:44  
Anonymous Anonym sa...

^^^ nä? sant?

11 maj 2009 kl. 21:11  
Anonymous hannes sa...

för att få ett slut på diskussionen var USA tvugna att säga sitt ord: http://thecomeupbmx.net/videos/emil-eriksson-web-video#comment-area

11 maj 2009 kl. 23:20  
Anonymous säkert också en ost sa...

Jag har aldrig cyklat med killen så jag vet inte vad han är kapabel till, men jag tyckte att början va "sådär" och sista hälften övergick till nånstans mellan "badass" och "wicked".
dessutom va de skönt me youtube för vimeo laggar som fan när man sitter på jobbet.


så nu vet ni. gör ni.

12 maj 2009 kl. 01:22  
Anonymous Emil sa...

haha ja väldigt kul tråd alltså :) får tacka så mycket alla ostar där ute!

12 maj 2009 kl. 08:52  
Anonymous bullen sa...

Apfelceller knäckish alla andra ostar

12 maj 2009 kl. 15:39  
Anonymous martin (son of the stern) sa...

äntligen nån som vill vara med och få tillbaka crank flipen på kartan!
sjukt clean edit!

emil ya boyyyyyyy!

14 maj 2009 kl. 10:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida