måndag 11 augusti 2008

Skydda Actionpark!

Jag har hört på omvägar från skatare att det varit bmxare inne i actionpark och cyklat. Det är fortfarande inte komförmerat, men om det stämmer blir jag fruktansvärt besviken och förbannad.

I betong som inte härdat klart(det tar ca en månad för betong att härda) och utsätts för påfrästning bildas det sprickor, de sprickorna fylls med vatten som på vintern fryser och spränger sönder betongen. Parken kan på så sätt gå sönder redan efter några år om vi åker på den innan den är klar. Jag uppmanar alla till att istället hålla koll på parken och uppmana era kompisar att inte åka i den eftersom det bara kommer förstöra för oss själva och våra kompisar.

Vi som bmxare är redan är extremt impopulära och har svårt för att få någon stanns att åka på. Här i Göteborg har vi en ställning som vi ska ta vara på. Det gäller att visa sig delaktig i framtida projekt för att vi även ska få vara med och åka i framtida parken.

MVH

/Jacob "Beach" Jansson

11 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Detta är svårt att tro på. Skateare skyller ju fan allt på oss och nu detta..Dem vill förbjuda bmxare i parken så är det bara. Vem är så jävla korkad och kör i parken nu liksom.

11 augusti 2008 kl. 13:17  
Anonymous Anonym sa...

Jag tror inte heller att det är sant men håller på att ta fram fakta om det. Eftersom det lätt blir synliga spår efter däck eller skatehjul kan man lätt se vilken sorts hjul som rullat i parken. Jag tror också att det bara är lösa ryktes spridningar men om det inte skulle vara det skulle jag fan i mig ta personligen illa upp och behöva skämmas varenda gång jag måste ta upp kampen för BMXarna eftersom det här är en grej vi skulle få äta upp i ett decennium fram över.

11 augusti 2008 kl. 14:51  
Anonymous Anonym sa...

kan ju va nån kicker med stulen mtb ju...

11 augusti 2008 kl. 15:34  
Anonymous Anonym sa...

Går man in på vilket som hällst av landets eminenta forum för cykling inser man snabbt att det finns både ett och två puckon på två hjul så helt omöjligt är det inte, i synnerhet bland den lite yngre skaran av åkare.

Knaske man skall ge sig ut på inläggs turné för att bilda massorna..

-Jon

11 augusti 2008 kl. 19:35  
Anonymous Anonym sa...

Är stället avspärrat osv? Så de har fått klättra eller dylikt för att köra?

11 augusti 2008 kl. 22:08  
Anonymous Anonym sa...

Jag tror det var hampus, hampus, hampus och hampus!

12 augusti 2008 kl. 13:29  
Anonymous Anonym sa...

Badjo> LOL!

Har fått reda på att det var någon stackare från Sthlm som har skrytit över att han hoppat spinen en gång.

Som erfaren byggingenjör tvivlar jag på att det skett någon skada på ramperna men skatarna kommer troligtvis gnaga hål i huvudet på en om de får nys på det.

12 augusti 2008 kl. 15:18  
Anonymous Anonym sa...

Det var Badjo! Jag såg det med egna ögon!
Han lämnade ett spår av sojamjölk och tofu efter sig!

// Hampus, Hampus, Hampus och Hampus

12 augusti 2008 kl. 19:07  
Anonymous Anonym sa...

Byggarna har nu bekräftat cykelspår och att någon flyttat runt plywood för att lättare kunna cykla över skarvar etc.

Det här behöver verkligen inte vi som sliter som f-n för att alla ska kunna samsas och få åka i parken :(

Precis som Jacob skriver, hjälp till att sprida ordet om att _ingen_ ska åka i parken innan den är helt klar.

12 augusti 2008 kl. 19:51  
Blogger Badjo sa...

Det var inte jag. Däremot kan det nämnas att jag åt världens starkaste tofu med Johan om någon skulle tycka att det var intressant?

12 augusti 2008 kl. 20:17  
Anonymous Anonym sa...

shamefull selfpromotion, eller hur va det?

13 augusti 2008 kl. 19:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida