måndag 3 mars 2008

Sjukt!

När jag jobbar i Borås har jag min bil på pendelparkeringen utanför Göteborg. I dag när jag kom hem och skulle låsa upp bilen märkte jag att den redan var upplåst. Snart där efter såg jag att det bara hängde ut massa sladdar från där stereon brukar sitta och att det låg en låskolv på golvet. Jag bryr mig inte så mycket om stereon för den var bara skit och fungerade knappt samt att jag ändå hade tänkt köpa en ny, men det värsta av allt var att bilen inte startade för att tändningslåset var helt paj. Det som var mest otroligt var att jag hade min BMX i bagaget men den var fortfarande kvar. Jag kan inte fatta det, den är ju typ mer värd än vad bilen är, hur flyt som helst. Jag fick lämna bilen där och cykla in till stan. Nu kommer vi till det mest galna i hela historien. När jag cyklat ca 300m ser jag det ligger pengar på marken. 600 spänn!!! Fan, shit, helvete, det finns ändå en rättvisa här i världen. Inte för det räcker till att fixa låset men det räddade ändå min dag. Vad har man lärt sig av det här då? Inte en jävla aning för det finns inte något lågiskt med hela händelsen. Jag ska i alla fall bli bättre på att använda kryckan och köpa ny stereo så fort som möjligt.

/Beach

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

haha lite coolt endå!

3 mars 2008 kl. 21:20  
Anonymous Anonym sa...

hahaha sjuuukt! så är det på west side.

4 mars 2008 kl. 11:28  
Anonymous Anonym sa...

bra karma där.

5 mars 2008 kl. 12:41  
Blogger david sa...

nej, det finns fan ingen rättvisa. du ljuger. men försäkringen borde fixa bilen va..?

7 mars 2008 kl. 15:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida