måndag 3 mars 2008

Hittegods

I går var Badjo och jag ute och streetade i vårkylan. Vi körde lite på railsen vid Willys i Johanneberg. En motorcykel passerade och tappade sin magväska varefter han snart försvann bakom krönet. Jag hämtade upp den så ingen bil kunde köra på den och samvetet sattes snabbt igång för att besluta om jag skulle behålla den eller leta upp ägaren. Utan att bestämma mig för vilket la jag den vid min ryggsäck och fortsatte hojja. Tio minuter senare kommer han tillbaka och virrar ivrigt med blicken över marken så jag vinkar in honom ger tillbaka magväskan till honom.

Killen som hette Dan hade tydligen allt det viktigaste man kan tänka sig i den och blev helt obeskrivligt lättad över att få tillbaka den. Han såg att vi hojjade bmx och berättade att han också gjorde det när han var ung. Han hade cyklat i tolv år och berättade om när han såg Eddy Fiola och GT-teamet köra uppvisning på Götaplatsen i början på 80-talet. Som tack och hittelön fick jag hundra spänn vilket mycket snart förvandlade sig till två feta pizzor till mig och Badde på Mosses.

Dan cyklade tillsammans med Mikael Geske, Jimmy Norström och Andreas Lindquist och ville därmed hälsa till dem.

Stay tru!

/Beach

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vad i helvete! JAG VILL OCKSÅ HA ETT SÅ HÄNDELSERIKT LIV SOM DU

4 mars 2008 kl. 11:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida