tisdag 13 april 2010

Bmxprofil



Jag har alltid gillat Neil Harrington. Hans del i Subversion är helt makalös. Låtvalet kan vara ett av de mest välvalda låtarna för att passa med hans tidslösa åkning som står ut än idag. Bortsett från hans del i subversion har han ju sin bio i props video mag som är helt vansinnigt bra. När folk som Tom Dugan får bio's och bara snackar massa substanslös dynga blir jag besviken på bmx. Kanske är det jag som är alldeles för punk och ibland tar bmx för någon subkulturell grupp där vi alla genom att cykla kan frigöra oss från vår vardagsstress och bekymmer? Neil Harringtons bio visar att det finns hopp inom bmxcommunityn, att vi inte bara är medelklass vita kids som köper för små cyklar och cyklar bort hundratals timmar av våra liv, utan att vi också bär på förmågan att ta ansvar över våra egna handlingar och i vilken riktning våra liv ska gå. Att om vi tänker ordentligt och uppskattar det vi har kanske vi kommer känna att våra liv faktiskt är rikare än vad det kan tyckas vara. Nu får ni hata mig i en vecka eller två för mitt inlägg. Var så goda.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja han är verkligen grym. Börjar bli trött på alla mössor, tuck no hands och 80cm styren nu :(

14 april 2010 kl. 17:37  
Blogger Grünet sa...

I love cats... I love all the cats

19 april 2010 kl. 20:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida