onsdag 3 februari 2010

Nästan förbud i AREA 51

Dags för Göteborgs BMXare att dra ihop en förening och skaffa en egen BMX lokal???

De som är intresserade kan ju skriva en kommentar. Räkna med att det tar minst 3 år(det tog 5 år att få klart Actionpark) innan invigning om det går lyckat. Det går fortare än man tror och jag tror det kommer vara värt det i längder. Det krävs nog att att vi får en förening på 3-400 pers om vi ska få politikerna att lyssna på oss.

Det kommer krävas mycket jobb från alla som intresserade, men se det som en kul grej.

Skriv i kommentarer om du vill vara med i Föreningen(bara som listad person), styrelsen(kommer göra det stora jobbet med att få fram kontakter, resurser etc för att det över huvud taget ska kunna gå igenom) eller i byggruppen som kommer göra det slutliga jobber med att bygga klart lokalen.

23 kommentarer:

Blogger stan sa...

I think we should find a smallish warehouse that we can hire, and build our own ramps...maybe expensive but if we get many people involved it wont be too bad!!

3 februari 2010 kl. 12:29  
Blogger Badjo sa...

Oj, detta missade jag totalt när jag läste igår. Känns väl ganska väntat.

3 februari 2010 kl. 20:44  
Anonymous Wictor sa...

"Speciellt för våra cyklande besökare gäller:
Inga grovmönstrade däck
Inga växlar
Inga oljeläckande gafflar
inga metallpedaler eller metallpeggs"

grovmönstrade däck?

4 februari 2010 kl. 10:34  
Anonymous JON sa...

Jag är gärna med, även om jag inte varit synlig i berget på bra länge..

Gbg bikepark. Borde fungera

4 februari 2010 kl. 13:09  
Anonymous Olla sa...

det är på tiden att ni i göteborg strukturerar er

4 februari 2010 kl. 13:53  
Anonymous fellan sa...

såklart man är på ska sprida detta till andra bmx åkare :)

4 februari 2010 kl. 17:49  
Anonymous Anonym sa...

Jag är med. Även CHILDSTORE är med....

4 februari 2010 kl. 21:17  
Anonymous Rickard nilsson sa...

det här kan bli galet, jag är på!

5 februari 2010 kl. 13:35  
Blogger Unknown sa...

Vi kan hyra den här

http://www.blocket.se/goteborg/Angered__Langavallsgatan_8__169_m__21920914.htm?ca=15&w=1

5 februari 2010 kl. 14:40  
Anonymous Rasmus sa...

Rasmus Mähler och Victor hanefors är med.

5 februari 2010 kl. 16:25  
Blogger stan sa...

sorry for writing in english but my swedish is not good enough for such serious matters!! Johan's post looks good...1000sek to the
1st person to do the rail out of the "office" How much would it cost?..wood can be expensive but you can do alot with pallets!!

5 februari 2010 kl. 23:35  
Anonymous beach sa...

Då kör vi!

Nä men det skulle lätt funka om vi fixade en förening först. Ska vi dra ihop ett möte om en vecka på childstore efter stängning om Johan går med på det. Annars kör vi hemma hos någon.

Jag fixar papper på att starta förening.

6 februari 2010 kl. 16:21  
Anonymous Anonym sa...

Yes, möte på child inga problem!! Tror helt klart på att det här kan funka, det ska vara öppet för all cykling!

6 februari 2010 kl. 17:12  
Blogger stan sa...

Kan vi träffa på en måndag, jag är alltid ledig!!

7 februari 2010 kl. 08:12  
Anonymous beach sa...

Då kör vi möte nästa måndag, alltså den 15 feberuari kl 18 på Childstore!

Någon som vill ha annan tid?

7 februari 2010 kl. 16:22  
Blogger stan sa...

det ar bra pa mig!!

8 februari 2010 kl. 10:32  
Anonymous Peter Karlsson sa...

Jag var och körde i berget igår på cykeldan, massa cykelfolk (över 50 pers) vilket var kul (inget brist på intresse för att köra) dock fick man ej köra pool vilket var en besvikelse. Cykeldag fast med åldersskate samtidigt i vissa delar av hallen(?), konstigt upplägg än en gång...

Jag tycker det låter som en väldigt bra idé med förening. Känns lite mer seriöst med ett stort gäng en tio små. ;-)

15 feb kl 18 låter kanon, jag och flera med mig kommer gärna.

8 februari 2010 kl. 17:50  
Anonymous Victor Hanefors sa...

Är mötet för alla som vill vara med i föreningen eller bara för dom som vill vara i styrelsen?

13 februari 2010 kl. 19:53  
Blogger Beach sa...

Mötet i kväll ar för de som vill vara med i styrelsen. Vill man sen vara med i föreningen kommer det snart gå att anmäla sig.

Mer info kommer inom kort.

15 februari 2010 kl. 13:07  
Anonymous andreas i tröllhätta sa...

är på att vara med o skjuta till en slant.
är dock inte sugen på möten o dylikt.
hjälper till o bygger nåt om de behövs.

15 februari 2010 kl. 22:49  
Blogger Beach sa...

Haha, gött o höra att du är på Andreas!

16 februari 2010 kl. 11:07  
Blogger Segerlind sa...

jag är på

8 mars 2010 kl. 14:35  
Blogger Unknown sa...

gött är på :)

11 mars 2010 kl. 20:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida